How accurate is the built-in BMS balancing function?

• I noticed that some LiFePO4 batteries have passive balancing BMS. Does the 12V 140Ah version actively balance the cells, or only when voltage differences are large?

• Gute Frage! Ich glaube, bei vielen 12V-140Ah-Modellen ist das eher passives Balancing. Also es gleicht die Zellen nur aus, wenn der Spannungsunterschied größer wird. Bin mir aber nicht ganz sicher.

• Ich bin mir da echt nicht sicher. Manche Hersteller schreiben zwar „BMS mit Balancing“, aber das heißt nicht unbedingt aktiv. Vielleicht gleicht es nur am Ende des Ladevorgangs leicht aus.

• Most 12V LiFePO₄ packs in this range are passive balanced. I’ve installed several — they only start balancing once cells get near full charge and have slight differences. Works fine in practice.@felix turner  

• Ja genau, das ist bei den meisten so. 😄 Passives Balancing, das erst am oberen Ladeende arbeitet. Für normale Nutzung reicht das völlig aus – hab nie Probleme gehabt.

• Das 12V 140Ah Modell nutzt ein passives Balancing, beginnt aber schon bei kleinen Spannungsunterschieden. Es arbeitet zuverlässig, solange die Zellen nicht extrem auseinanderdriften.

• The active balancing works fine, but don’t expect it to kick in for every small difference. It’s more active when there are larger deviations.

• The balancing is like a seatbelt in a car – it works best when things get heated. You won’t notice much with small differences, but when it gets big, it kicks in properly.

Bitte login, um auf dieses Thema zu antworten!